Start kariery » Biznes » Pomysł na biznes » Jak otworzyć sklep zoologiczny?
Pomysł na biznes

Jak otworzyć sklep zoologiczny?

Jak otworzyć sklep zoologiczny? Wymagania przy otwieraniu sklepu zoologicznego? Formalności związane ze sklepem zoologicznym. Jak wybrać lokal na sklep zoologiczny?

Biznesplan pierwszym krokiem do sklepu zoologicznego

Bez tego ani rusz. Zanim zaczniesz działać wszystko dokładnie przemyśl. Na początku zrób rozpoznanie rynku. Sprawdź czy w Twojej okolicy nie ma podobnych firm. Jeśli są dowiedz się dokładnie jaki asortyment oferują, ilu mają klientów itd. Zastanów się czy warto wchodzić na zajęty już teren. Koniecznie znajdź odpowiedni lokal w dogodnym miejscu. To jeden z kluczowych elementów. Z uwagą pojedź do spraw finansowych. Określ źródło finansowania i koszty rozkręcenia firmy. Przeanalizuj także możliwe przychody i miesięczne wydatki. Jeszcze przed otwarciem sklepu warto pomyśleć o jego reklamie oraz przyszłych możliwościach rozwoju.

Zarejestruj firmę

To pierwszy formalny krok do wymarzonego sklepu zoologicznego. Musisz wypełnić odpowiedni wniosek i zanieść go do urzędu gminy lub miasta. Czekają Cie także wizyty w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych i Urzędzie Skarbowym. Choć w praktyce „jedno okienko” nie istnieje, założenie firmy nie jest aż takie trudne jak o nim mówią.

Kto może otworzyć sklep zoologiczny?

Najlepiej pasjonat. Dobrze jeśli znasz się na zwierzętach i interesuje Cie ta branża. To bardzo pomoże Ci w prowadzeniu biznesu. Po pierwsze, na początku będziesz mógł sam stać za ladą i doradzać swoim klientom, co zmniejszy koszty inwestycji, a po drugie łatwiej Ci będzie dobrać odpowiedni asortyment do zamówienia. Lepiej też zaopiekujesz się zwierzętami.

Jak wybrać lokal na sklep zoologiczny?

Najistotniejsza jest jego lokalizacja. Jeśli znajdziesz dobre miejsce to już połowa sukcesu. Im większe skupiska ludzi w pobliżu tym lepiej. Pamiętaj jednak, że wynajem lub kupno pomieszczeń w centrum i jego okolicach jest droższe niż na obrzeżach miasta. Zwróć uwagę na stan budynku. Jeśli remont wymaga wpompowania w niego kilkuset tysięcy  odpuść. No chyba, że śpisz na forsie, a sklep zoologiczny to tylko sposób na nudę bogacza. Ważna jest także przestrzeń. Niektórzy mówią, że poniżej 50 – 60 m kwadratowych nie ma co schodzić. Dla chcącego jednak nic trudnego. Wiele sklepików prosperuje w mniejszym metrażu. Oczywiście nie przesadzaj. Do celi 2 na 5 metrów nikt nie przyjdzie, chyba, ze za zabójstwo.

Wyposażenie i asortyment sklepu zoologicznego.

Oprócz remontu, czekają Cię koszty wyposażenia lokalu. Półki, lada, krzesła itd. Najważniejsze jest jednak korzystne wybranie asortymentu i określenie profilu działalności. Na początku możesz zacząć od samych karm i akcesoriów. Mowa tutaj o karmach suchych i mokrych, pakowanych i na wagę, smyczach, zabawkach, akwariach, kuwetach, legowiskach, szczotkach, preparatach na pchły, witaminach, kosmetykach, ubraniach i innych zwierzęcych gadżetach.

Zwierzęta w sklepie – o czym pamiętać?

Same akcesoria to za mało, warto pomyśleć o zwierzętach. Zanim jednak jakieś zamówisz zapoznaj się dokładnie z ustawą z 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt oraz ustawą z 29 stycznia 2004 roku o Inspekcji Weterynaryjnej. Musisz zapewnić wszystkim braciom mniejszym odpowiednie warunki. Pamiętaj także o legalnym ich kupnie. Zwróć uwagę, że niektóre stworzenia szybko rosną i jeśli nie jesteś pewien, że uda Ci się je sprzedać, nie zamawiaj ich ogromnych ilości.

Reklama sklepu zoologicznego

Startując ze swoim biznesem zainwestuj w reklamę w lokalnych mediach. Prasa i portale internetowe powinny być tańsze od radia i telewizji. Do tego, wyrób banner i powieś go w widocznym miejscu. Wydrukuj ładnie zaprojektowane ulotki i roznieś je po okolicy. Jeśli masz pieniądze Twoje działania promocyjne ogranicza wyłącznie wyobraźnia. Możesz np. wynająć kogoś kto przebierze się za jakieś zwierze i będzie w ruchliwym miejscu zachęcać do odwiedzenia twojego biznesu. Oczywiście nie zapomnij o oryginalnej, wpadającej w ucho nazwie i profesjonalnym, dobrze widocznym szyldzie. By dotrzeć do szerszej grupy odbiorców możesz pomyśleć o otwarciu sklepu internetowego. Pamiętaj jednak wtedy o wszystkich wymogach transportu zwierząt. Tak czy owak strona internetowa będzie dobrą inwestycją. Nie zaszkodzi tez konto na popularnym portalu społecznościowym.

 

Będzie dobrze!

1 komentarz

Kliknij, by dodać komentarz

  • Jeśli otwarty na moim osiedlu warzywniak wziął kredyt w banku
    w którym Tym masz lokatę to pośrednio zainwestowałeś w ten sklep choć możesz nie mieć zielonego
    pojęcia mechanizmach handlu detalicznego.