Prowadząc sprzedaż online, nie wystarczy tylko nadążać za trendami rynku. Niezbędne jest zwiększenie swojej konkurencyjności. Ale często i to nie wystarczy. Na pewno warto zdecydować się na merchandising w sprzedaży online. Warto poznać zasady i techniki efektywnego merchandisingu.
Spis treści
Merchandising – czym jest?
Każdy sprzedawca chce przyciągnąć uwagę klienta. Właśnie dzięki temu może sprzedać więcej towarów. Pomyślcie tylko, że jeżeli na półkach sklepowych znajdują się produkty odpowiednio wyeksponowane, to istnieje duża szansa, że po nie sięgniecie. I właśnie jest to w skrócie merchandising, przy czym można go także zastosować sprzedając towary online. Odpowiednio dobrane działania pozwolą Wam na zwiększenie zysku. Zatem możecie wybrać visual merchandising, który stosuje się w celu zwiększenia sprzedaży. Merchanidising jest to tak naprawdę technika aranżacji przestrzeni. Aby wykorzystać ją w sklepie online należy postawić na lepsze wyeksponowanie towaru. Ważne jest, by produkty w sklepie internetowym wzbudzały zainteresowanie. Zdjęcia muszą być więc ciekawe. Znaczenie ma też graficzny projekt sklepu. Jest to naprawdę potężne narzędzie, dzięki któremu można zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset procent.
Techniki merchandisingu, które są najskuteczniejsze w e-commerce
Jak wiecie na rynku jest naprawdę duża konkurencja, ale dzięki prostym zasadom można przyciągać uwagę klientów, a przy tym zyskać stałych klientów. Na pewno skuteczną techniką jest wyeksponowanie towarów, które mają najwyższą marżę. Można też przygotować sekcję bestsellerów. Przydatna jest technika cross-sellingu. Nie zapomnijcie, że nic tak nie przyciąga uwagi klientów jak promocje. Możecie też przygotować sekcję sprzedaży, która ograniczona jest czasowo.
Optymalizacja karty produktu
Dzięki wprowadzeniu odpowiednich promocji, ofert specjalnych czy rabatów można przyciągnąć kupujących. Jednocześnie należy zdawać sobie sprawę, że potencjalni klienci są coraz bardziej świadomi. Z tego powodu należy przygotować kartę produktu. Powinna bardzo dobrze prezentować dany towar. Istotne znaczenie ma tutaj content. Zatem poza zdjęciem trzeba przygotować opis, który jest ciekawy, a przy tym wartościowy. W ten sposób można zwiększyć też rozpoznawalność marki i zyskać lojalność klientów.
Dodaj komentarz