Start kariery » Biznes » Pozycjonowanie szerokie – na czym polega?
Biznes

Pozycjonowanie szerokie – na czym polega?

Pozycjonowanie szerokie (tzw. long tail) to najbardziej zaawansowany rodzaj pozycjonowania, a tym samym najefektywniejszy. Zgodnie z założeniami w tym przypadku pozycjonowanych jest wiele, czasem bardzo rozbudowanych i szczegółowych fraz. Czym jest i czy warto inwestować w pozycjonowanie szerokie? Jakie są zalety, a jakie wady takiego rozwiązania?

Co to jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie, często określane również terminem long tail (gługi ogon), to specjalne działania SEO, wykorzystujące przede wszystkim rozbudowane frazy kluczowe, często w bardzo dużej ilości. Jest to bardzo popularny i często stosowany typ pozycjonowania. Daje możliwość wykorzystania najpopularniejszych fraz używanych przez wielu użytkowników. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że long tail wymaga dużego zaangażowania i sporego nakładu pracy, popartego wiedzą i doświadczeniem. Cały proces nie jest prosty i bardzo często pojawia się wiele problemów wynikających przede wszystkim z braku odpowiedniego doboru słów kluczowych. Pewne trudności, z jakimi należy się zmierzyć, decydując się na pozycjonowanie szerokie, nie oznaczają jednak, że jego stosowanie pomimo wszystko nie będzie wartościowe.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie, choć być może nie jest łatwe w zastosowaniu, tak naprawdę przynosi wiele korzyści, dlatego też warto podjąć próbę zmierzenia się z nim.

Dlaczego warto zastosować pozycjonowanie szerokie? Przede wszystkim ze względu na:
– znacznie lepszą konwersję w porównaniu do innych typów pozycjonowania;
– możliwość uzyskania dobrego rezultatu w stosunkowo krótkim czasie;
– obniżenie konkurencyjności;
– generowanie wartościowego ruchu na stronie internetowej;
– dobry wpływ na pozycjonowanie pod frazy ogólne;
– zmniejszenie kosztów pozycjonowania (rozbudowywanie fraz jest zdecydowanie tańsze niż tworzenie ich od nowa);
– niewielkie ryzyko nałożenia kary przez Google za nieprzestrzeganie zasad.

Pozycjonowanie szerokie działa najlepiej wtedy, gdy jest prowadzone przez specjalistów z dziedziny SEO w agencji marketingowej – np. pozycjonowanie w feb.net.pl

Czy techniki pozycjonowania long tail zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty?

Choć w zdecydowanej większości przypadków pozycjonowanie szerokie daje satysfakcjonujące rezultaty, niekiedy może się okazać, że jest ono po prostu nieefektywne. Kiedy tak się dzieje? Long tail nie przynosi oczekiwanych efektów przede wszystkim w przypadku, gdy zostanie zastosowany do nieodpowiedniej witryny czy też branży. Jest to strategia SEO, która musi być wykorzystywana wyłącznie przy rozbudowanych i złożonych witrynach, w celu dalszego ich rozwoju. Ze względu na rozbudowaną strukturę pozycjonowanie szerokie najkorzystniej będzie się przedstawiało w przypadku pozycjonowanie sklepów internetowych.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz