Blog firmowy stanowi świetne narzędzie w pozyskiwaniu nowych klientów. Przy tworzeniu wirtualnej wizytówki brandu należy jednak pamiętać nie tylko o atrakcyjnym contencie, ale i widoczności w wynikach wyszukiwania.
Skuteczność bloga
Optymalizacja treści oraz dostosowywanie wizualnych elementów witryny do potrzeb grupy docelowej to ważny klucz gwarantujący stworzenie marki, która będzie dla klientów atrakcyjna. Należy jednak pamiętać, iż osiągnięty sukces nie jest równoznaczny z zaprzestaniem prowadzonej strategii marketingowej. Internet jest bowiem dynamicznym narzędziem promocyjnym. Z jego rozwojem rosną również oczekiwania klientów. Blog musi więc żyć. Jego stagnacja oznacza utratę odbiorców, a co za tym idzie – pieniędzy. Liczba konwersji zależy m.in. od contentu. Użytkownicy poszukują bowiem treści interesujących, nastawionych na potrzeby konkretnego odbiorcy. Blog firmowy powinien być również tworzony z uwzględnieniem wytycznych wyszukiwarki. Sukces brandu zależy również od relacji z klientem. Jego potrzeby powinny być głównym motorem prowadzonych działań promocyjnych.
Optymalizacja
Przy pozycjonowaniu bloga należy pamiętać, że algorytmy Google uwzględniają nie tylko słowa kluczowe, ale i jakość contentu. Treści powinny być udostępniane na stronie regularnie.
Warto zadbać, by szeroka oferta sklepu korespondowała z kategoryzacją treści. Wpisy można więc odpowiednio posegmentować. Ułatwi to czytelnikom poruszanie się w obrębie witryny. Zbyt duży chaos może zniechęcić odbiorców, a konsekwencji doprowadzić do opuszczenia przez nich bloga. Umieszczane treści powinny również zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Fraz nie może być jednak zbyt wiele. Warto pamiętać, iż słowa, które nie będą korespondowały z treścią, mogą przynieść więcej strat niż korzyści dla brandu. Dobre rozwiązanie stanowi również umieszczanie wysoko pozycjonowanych fraz w linku URL.
Atrakcyjny content pozwala zbudować relacje z klientem, które w znaczący sposób poprawiają wizerunek brandingu. Przy optymalizacji bloga należy pamiętać, iż jest to działanie długoterminowe. Ustalając odpowiednią strategię działania, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, np. Fabryki Marketingu.
Dodaj komentarz