W świecie, który stopniowo ulega cyfryzacji, zapotrzebowanie na specjalistów z danej dziedziny ulega dynamicznym zmianom. Grafika reklamowa to jeden z kierunków, który cały czas cieszy się niesłabnącą popularnością i zapewnia kreatywny, pełen wyzwań etat. Czy warto go studiować?
W świecie, który stopniowo ulega cyfryzacji, zapotrzebowanie na specjalistów z danej dziedziny ulega dynamicznym zmianom. Grafika reklamowa to jeden z kierunków, który cały czas cieszy się niesłabnącą popularnością i zapewnia kreatywny, pełen wyzwań etat. Czy warto go studiować?
Reklama od praktycznej strony
Osobom chcącym zgłębić tajniki pracy w reklamie poleca się grafika studia podyplomowe. Adresowane są do osób, które interesują się procesami graficznymi, mają kreatyny umysł i poczucie estetyki. Wiedza zdobyta w trakcie nauki pozwoli tworzyć perswazyjny przekaz, który dzięki odpowiednio wdrożonym wartościom ma za zadanie wywołać określone reakcje u odbiorców.
Ten rodzaj sztuki użytkowej łączy się z wieloma formami multimedialnymi. Animacje, infografiki, fotoedycja czy skład – ofert dla specjalistów w tej dziedzinie z pewnością nie zabraknie.
Grafika reklamowa – dla kogo?
Studia podyplomowe na kierunku grafika będą doskonałym uzupełnieniem dotychczasowej wiedzy i umiejętności. Słuchacze zyskają nowe narzędzia, dzięki którym będą mogli sprostać wyzwaniom graficznym, czekającym na nowoczesnym rynku pracy. Jakie cechy charakteru i umiejętności ma dobry grafik? Bezwzględnymi atutami są kreatywność, talent i zmysł artystyczny, niezbędna jest także pomysłowość i determinacja.
Praca grafika jest wymagająca i czasochłonna, nierzadko wymaga umiejętności tworzenia pod presją czasu czy realizacji projektu zgodnego z wizją zleceniodawcy. Niemniej jednak to etat pełen wyzwań, w którym nie ma miejsca na nudę. Wynagrodzenie jest zdecydowanie jednym z najbardziej motywujących czynników, który przynosi satysfakcję z wykonywanej pracy.
Plan studiów
Grafika studia podyplomowe dedykowane są osobom, które chcą zyskać kompetencje z zakresu operowania kolorem, tekstem oraz ilustracją. W programie nauczania znajdują się zarówno projekty typowo graficzne, takie jak komunikacja wizualna, infografika i projektowanie opakowań, jak i przedmioty związane z publikacjami: podstawy edytorstwa, fotoedycja, typografia i skład publikacji.
Nie zabraknie kluczowych elementów zawodu grafika, czyli pracy w programach komputerowych. Słuchacze zapoznają się z pakietem Adobe, tworząc projekty w takich programach jak InDesign, Photoshop czy Illustrator.
Co po studiach?
Absolwenci kierunku będą mieli co najmniej kilka ścieżek rozwoju. Nie brakuje ofert pracy w agencjach reklamowych, redakcjach i wydawnictwach. Można spełniać się jako freelancer, realizując projekty na zlecenie różnych firm. Bez problemu znajdzie się także etat w drukarniach czy agencjach eventowych, gdzie zapotrzebowanie na kreatywne umysły jest bardzo duże.
Grafika reklamowa i edytorska to kierunek, który nauczy konstruowania elementów komunikacji reklamowej. Zdobyte kompetencje pozwolą na realizację ambicji zawodowych, jakim jest połączenie pasji z pracą, która przynosi mnóstwo satysfakcji, a przy okazji pozwala na dostatnie życie. Jeśli połączenie nauk informatycznych, artystycznych, a także marketingu i reklamy brzmią ciekawie, studia graficzne to kierunek, który zdecydowanie warto rozważyć na drodze przyszłej ścieżki zawodowej.
Dodaj komentarz