Start kariery » Biznes » Copyrighter, copywriter, copywrighter – czyli co może Ci zaoferować twórca tekstów?
Biznes

Copyrighter, copywriter, copywrighter – czyli co może Ci zaoferować twórca tekstów?

O tym zawodzie słyszałeś już nie jeden raz. Jednak nadal nie wiesz, kim jest copywriter i jak może Ci pomóc w prowadzeniu firmy? Z poniższego artykułu dowiesz się, kim jest copywriter i jaki zakres usług prezentuje.

Copywriter, copyrighter i copywrighter w jednym – kim jest?

Wyżej wymienionymi synonimami nazywamy osobę, która przygotowuje różnego rodzaju treści na zamówienie klientów. Copywriter może pracować w agencji reklamowej, marketingowej, czy typowo copywriterskiej lub nie być zatrudnionym
w żadnym z tych miejsc. Wtedy mamy do czynienia z freelancerem, czyli takim twórcą, który realizuje dane zlecenia na zasadzie umowy o dzieło lub zlecenie. Może mieć również własną działalność. W języku polskim nie ma oficjalnego tłumaczenia nazwy tego zawodu, jednak w języku potocznym możemy znaleźć określenie – „tekściarz”.

Co zaoferuje Ci copyrighter?

Doświadczony i kompetentny copywriter/copyrighter (jak zwał tak zwał) może stworzyć całe spektrum różnorakich treści na Twoją stronę internetową i nie tylko. Tego typu materiały są niezwykle pomocne w pozyskaniu klienta. Ofertę agencji copywriterskiej znajdziesz na tej stronie: https://contentwriter.pl/copyrighter/

Poniżej znajdziesz 9 przykładowych ofert profesjonalnego copywritera.

  1. Artykuły blogowe – są to merytoryczne artykuły, które mają dwa podstawowe cele. Pierwszy z nich to poprawa bądź wzmocnienie wizerunku firmy w jej otoczeniu. Drugi zaś ma sprawić, że dana firma zostanie umieszczona wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Treści publikowane na blogu danego przedsiębiorstwa są powiązane ze specyfiką firmy i z oferowanymi przez nią produktami.
  2. Treść sprzedażowa – jest to taki rodzaj materiału, który ma za zadanie maksymalnie podnieść wyniki sprzedaży. Tego rodzaju teksty wyróżniają się atrakcyjną formą i kreatywną treścią. Copywriter realizujący treści sprzedażowe podchodzi indywidualnie do potrzeb klienta. Realizując dane zlecenie, zazwyczaj posługuje się językiem korzyści, a także zwraca się bezpośrednio do odbiorcy.
  3. Teksty SEO – są to takie artykuły, które mają na celu wznieść daną witrynę na szczyt wyników wyszukiwania. Osiąga się to m.in. dzięki dwóm zabiegom: pierwszy to użycie słów kluczowych, czyli takich fraz, które potencjalni klienci często wpisują w wyszukiwarkę. Drugi zaś to odpowiednia budowa tekstu, czyli podział na akapity, nagłówki i wyliczenia.
  4. Treści na stronę WWW – są to różnego rodzaju teksty, często wypełniające zakładki: o nas, historia, zespół. Mają za zadanie przybliżyć specyfikę firmy oraz zachęcić czytelnika do zapoznania się z danym przedsiębiorstwem. Często rola copywritera nie ogranicza się do tworzenia nowych treści, ale również do korekty już powstałych, w tym przekształcenie tradycyjnych materiałów pod wymagania strony internetowej.
  5. Opisy produktów – to teksty przedstawiające dany wyrób, jego specyfikę, przeznaczenie i zasady korzystania, a także korzyści wynikające
    z posiadania danego dobra
    . Copywriter opisując dany produkt, dodaje wyrażenia pozytywnie wartościujące, aby zachęcić do skorzystania
    z asortymentu firmy.
  6. Opisy kategorii – styl pisania opisów kategorii jest bardzo podobny do charakterystyki produktów. Jedyna różnica to taka, że kategoria zawiera
    w definicji szereg wyrobów, które są ze sobą powiązane. Z tego względu podczas tworzenia takich opisów należy wziąć pod uwagę całe spektrum przeznaczenia oraz korzyści wynikających z danej gamy asortymentu,
    a nie tylko pojedynczą jednostkę sprzedażową.
  7. Wprowadzanie produktów – jest usługą znacznie szerszą niż zwykły opis danego dobra. Kiedy copywriter wprowadza produkt, ma za zadanie nie tylko stworzyć do niego zachęcającą treść, ale również opublikować ciekawe fotografie, które dopełnią niezwykłą prezentację danego wyrobu. Często również nadaje nazwy nowym produktom. Zarówno podczas przygotowań opisów produktów jak i kategorii, a także we wprowadzaniu asortymentu na stronę, copywriter musi pamiętać o zasadach SEO.
  8. Korekta opisów – nawet jeśli na stronie są już opublikowane materiały sprzedażowe pojedynczych produktów bądź ich całych kategorii, to copywriter i tak może pomóc w wypromowaniu opisów, odświeżając ich treść lub nadając jej nowy, ciekawy styl. Kompetentny copywriter może zaproponować takie rozwiązania, dzięki którym opisy starych produktów mogą zyskać całkowicie nowe brzmienie i często lepiej dopasowane do potrzeb klientów.
  9. Content Writing – to nic innego jak artykuły specjalistyczne. Wymagają od osoby tworzącej tego typu teksty dużego zasobu wiedzy i doświadczenia nie tylko z zakresu copywritingu, ale także z branży, którą ma reprezentować dany materiał.

Czym zajmuje się copyrighter, copywriter, copywrighter? – Podsumowanie

Powyższe wyrażenia dotyczą osoby zajmującej się pisaniem różnorodnych tekstów, które oprócz zachęcenia odbiorcy do skorzystania z produktu lub usług danej firmy, powinny również budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i wpływać na postawy klientów.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz