Start kariery » Biznes » Kalendarze firmowe – dlaczego warto inwestować w taką formę reklamy?
Biznes

Kalendarze firmowe – dlaczego warto inwestować w taką formę reklamy?

Kalendarze firmowe

Wydawałoby się, że czasy, w których internet pełni tak niezwykle ważną rolę w marketingu i komunikacji z klientem, wszystkie klasyczne opcje nie będą już skuteczne. Jak się okazuje, wiele firm każdego roku wciąż stawia na wydruk różnego rodzaju kalendarzy firmowych. Dlaczego tak się dzieje? W biznesie odpowiedź może być tylko jedna – to się po prostu sprawdza. Jak kalendarze pomagają w promocji i na które warto postawić? Warto się temu przyjrzeć.

Kalendarze firmowe – dlaczego działają?

Cyfryzacja sprawiła, że wiele osób korzysta z kalendarzy na swoich telefonach. W ten sposób w dużej mierze ograniczono możliwość reklamy i promocji w tym zakresie. Okazuje się jednak, że zapisywanie odręczne wciąż jest bardzo popularne, przez co nie stawiając na kalendarze firmowe, można w dużej mierze ominąć wielką okazję. 

Jednocześnie trzeba zdać sobie sprawę, że przedłużająca się doba internetu i pośredniego kontaktu doprowadziła wiele osób do pragnienia bezpośrednich spotkań. W tym przypadku przeróżnego typu eventy, spotkania i imprezy w zakresie działalności firmy są idealnym sposobem na zapoznanie nowych klientów i kontrahentów. W takiej sytuacji kalendarze firmowe na 2023 rok sprawdzą się idealnie w formie upominku.

Kalendarz firmowy od dawna spełniał świetnie swoją rolę, pozwalając na zamieszenie ważnych informacji o firmie na przedmiocie, który jest codziennie używany. To najważniejsza zaleta reklamowa i marketingowa tego prezentu. Kluczem nie jest tutaj ilość możliwych do zamieszczenia informacji o firmie – istotą kalendarzy jest to, że są funkcjonalne. Prezent, który jest przydatny, cenimy dużo wyżej od tego, którego zadaniem była jedynie reklama – to świetny sposób na budowanie zaufania do firmy.

Jak widać, kalendarze wcale nie tracą na swojej popularności. Nic w tym dziwnego, gdyż po prostu działają w swojej funkcji. Jest ich jednak wiele rodzajów. Który wybrać i czy ma to znaczenie dla marketingu?

Jaki rodzaj kalendarza firmowego wybrać?

Każdy spotkał na swojej drodze zarówno kalendarze książkowe, ścienne, jak i wiele innych. Które z nich sprawdzają się najlepiej podczas promocji własnej firmy? Warto przyjrzeć się tutaj kilku najważniejszym rozwiązaniom.

  • Kalendarze ścienne – często zwane też wiszącymi, posiadają stosunkowo dużą powierzchnię i miesięczny podział każdej karty. W ten sposób, w zależności od rozmiaru, można pozwolić sobie na zapisanie wielu ważnych i krótkich informacji o danym dniu. Jest to opcja, która sprawdzi się zarówno w przypadku klientów, jak i samej firmy. W przypadku klienta zastosowanie może być dowolne. W firmie kalendarz ten może służyć jako pewien rodzaj planu działania, do którego każdy ma dostęp. Szczególnie ciekawymi opcjami są kalendarze trójdzielne, gdzie jest większa możliwość zamieszczenia reklamy firmy – sprawdzą się idealnie jako upominek.
  • Kalendarze książkowe – to rodzaj, który najczęściej zawiera w sobie podział na każdy dzień roku. Wiele miejsca do zapisków pozwala na dokładne rozplanowywanie, przez co jest to również bardzo intymny i ważny przedmiot. Odpowiednia konstrukcja będzie tutaj kluczowa, aby był on funkcjonalny. Nie powinien zawierać nadmiaru reklam i informacji o firmie – to zwiększy prawdopodobieństwo, że będzie częściej używany. Wtedy nawet niewielka wzmianka o firmie pozwoli na jej zapamiętanie.
  • Kalendarze biurkowe – jest to opcja bardzo ciekawa, oferując reklamę w trochę inny sposób. Nada się ona przede wszystkim do użytku wewnątrz firmy. Każdy klient, który przyjdzie do biurka, zauważy ciekawą grafikę na tylnej części kalendarza. Można pozwolić sobie na delikatny żart lub ciekawy slogan, przez co stosunek klienta do firmy będzie pozytywniejszy. Taka informacja zostanie z osobą na dłużej, która może nawet się nią podzieli, co tylko pomoże w reklamie.

Oczywiście można spotkać się też z innymi rodzajami kalendarzy, a w tym plakatowych, a nawet i ulotkowych. To opcje, które nie działają tak dobrze, gdyż ich wartość funkcjonalna jest stosunkowo niska. 

O czym pamiętać przy druku kalendarzy firmowych?

Wybór rodzaju jest kluczowym elementem dobrego kalendarza firmowego. Warto jednak pamiętać również o innych aspektach – tutaj kluczem będzie odpowiedni projekt. Jak zostało wspomniane, kalendarz powinien być przede wszystkim funkcjonalny, przez co nie można umieszczać nadmiaru informacji o firmie, gdyż mijać się to będzie z celem. Im mniej funkcjonalny kalendarz, tym gorsza pamięć o firmie. 

Warto jednak pamiętać, że suche informacje nie zawsze będą najlepsze, nawet w niewielkiej ilości. Warto postarać się o coś, co przyciągnie wzrok i pozwoli na zapamiętanie firmy. W ten sposób reklama zadziała zdecydowanie lepiej, a kalendarz spełni rolę, w której świetnie spisuje się od lat, sprawnie radząc sobie z cyfryzacją.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz