Start kariery » Biznes » Zastanawiasz się nad wdrożeniem CRM w swojej firmie? Wyjaśniamy, jak to wygląda
Biznes

Zastanawiasz się nad wdrożeniem CRM w swojej firmie? Wyjaśniamy, jak to wygląda

Jeśli Twoja firma dotarła właśnie do granicy wydajności i szukasz narzędzi, które usprawnią jej funkcjonowanie, nowoczesny system CRM to rozwiązanie dla Ciebie. Jak przebiega jego wdrożenie? Czym charakteryzuje się wdrożenie oprogramowania w wersji “z pudełka”, a czym spersonalizowanej? Wyjaśniamy na przykładzie platformy Salesforce.

Korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM

Wdrożenie oprogramowania CRM zapewni Twojej firmie nową jakość. W ten sposób możesz liczyć na automatyzację procesów i szereg innych usprawnień w marketingu, sprzedaży oraz obsłudze klienta. Pracownicy będą wykonywać swoje zadania wydajniej, ponieważ oprogramowanie wesprze ich przy rutynowych czynnościach np. automatycznym wypełnianiu formularzy. Platforma CRM pozwala zautomatyzować działania marketingowe, ustandaryzować proces sprzedaży i sprawniej obsługiwać klientów.

Wdrożenie oprogramowania CRM w praktyce

Wdrożenie systemu CRM nie jest skomplikowanym zadaniem, ale warto powierzyć je specjalistom. Obecnie największą popularnością na świecie cieszy się platforma Salesforce. Wdrożenie Salesforce, którym podobnie jak utrzymaniem i rozwojem, zajmuje się w Polsce firma Craftware, może przebiegać według dwóch modeli – “z pudełka” oraz spersonalizowanego. 

Wdrożenie “z pudełka” 

Wdrożenie Salesforce wersji “pudełkowej” to usługa skierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które wolą pracować na ściśle określonym budżecie i mieć gotowy system od ręki. W tym modelu analizuje się cele i potrzeby biznesowe przedsiębiorstwa, a następnie wybiera odpowiednie rozwiązania spośród gotowych narzędzi. Wdrożenie “pudełkowe” oprogramowania przynosi błyskawiczne efekty, nawet w ciągu kilku tygodni. Model charakteryzuje się także wysokim ROI, co ma spore znaczenie przy ograniczonym budżecie.

Wdrożenie spersonalizowane

Wdrożenie oprogramowania szytego na miarę również poprzedza dokładna analiza potrzeb klienta. Jednak tym razem oprogramowanie zostajesz skrojone do specyfiki danej organizacji, co daje większą elastyczność, ale może kosztować więcej i pochłonąć więcej czasu.

Najważniejsze, że niezależnie od sposobu wdrożenia Salesforce oprogramowanie pozostaje skalowalne i elastyczne, dlatego w przyszłości może się zmieniać wraz z organizacją.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz