Start kariery » Biznes » Dlaczego warto walczyć o wysoką pozycję swojej firmy w wyszukiwarce?
Biznes

Dlaczego warto walczyć o wysoką pozycję swojej firmy w wyszukiwarce?

Laptop Chromebook Notebook Tech  - melkhagelslag / Pixabay
melkhagelslag / Pixabay

Prowadzisz swój biznes w internecie – dbasz o to, witryna internetowa wyglądała atrakcyjnie, produkty dostępne w Twoim sklepie internetowym były dobrej jakości, starasz się szybko odpowiadać na zapytania klientów, a także Twój sklep cechuje się niemalże błyskawiczną dostawą do klienta. Robisz zatem wszystko bardzo dobrze, ale nadal jesteś nieusatysfakcjonowany z wyników swojej działalności. Powodem może być niezainteresowanie się pozycjonowaniem swojej strony internetowej w sieci. Dlaczego warto walczyć o jak najwyższe pozycje swojego miejsca w internecie w wynikach wyszukiwania?

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania = więcej potencjalnych klientów

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest synonimem umiejscowienia swojej działalności na najbardziej ruchliwej i reprezentacyjnej ulicy w mieście. Znajdując się na pierwszej zakładce w Google wiedz, że – podobnie jak na Nowym Świecie w Warszawie lub na Floriańskiej w Krakowie – wszyscy tamtędy przechodzą. Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że więcej osób może trafić na witrynę Twojego biznesu w sieci, a to już prosta droga do zaliczenia ich do grona swoich klientów. Im wyżej dana strona internetowa jest w wynikach wyszukiwania tym więcej osób ją odwiedza i to główny powód, dla którego warto wspinać się do tych najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google.

Im jesteś wyżej – tym Twoi konkurenci są niżej

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania to jeden z czynników, które pozwalają wyprzedzić swoją konkurencję – i to aktualnie bez względu na branżę, gdyż wszyscy ostatecznie lądują ze swoją działalnością w tej czy w inny sposób w internecie. Jeśli ze swoją stroną internetową znajdziesz się wyżej – Twoi konkurencji automatycznie znajdą się niżej w wynikach wyszukiwania, a zatem możesz łatwo podebrać im klientów. Wyprzedzisz ich tym samym nie tylko w wyścigu po najwyższe lokaty w Google, ale także po wydatki z portfeli klientów. Warto zainwestować trochę wysiłków w tym zakresie by przegonić swoją konkurencję.

Najlepsi w branży są najwyżej

Najlepsze firmy w dowolnej branży, nawet tej najmniej związanej z biznesem internetowym, zawsze pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania w Google. Tym bardziej dla działalności z obszaru e-commerce zwiększenie renomy wiąże się z koniecznością udanego wypozycjonowania swojej strony internetowej https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ . Witryny znajdujące się wysoko w wyszukiwaniach uznawane są za najbardziej godne zaufania, najlepsze w swojej dziedzinie i warte skorzystania z ich usług. Chcąc zwiększyć renomę swojego przedsiębiorstwa nie możesz zatem pozostawać obojętny wobec zagadnienia pozycjonowania.

Im jesteś wyżej – tym lepiej zarabiasz

Wszystkie powyżej wskazane zalety wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a zatem więcej odwiedzających witrynę internetową, przeganianie konkurencji oraz większa renoma – przekładają się jednoznacznie na jedno: większe zyski. Chcąc rozwijać swoją działalność, notować coraz większe przychody i coraz lepiej zarabiać na swoim biznesie e-commerce (ale także każdym innym, który w jakikolwiek sposób wykorzystuje stronę internetową) – musisz walczyć o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Im zrobisz to wcześniej niż konkurenci, sprawniej i skuteczniej – tym lepiej dla Twojego biznesu.

Reklama na najwyższym poziomie

Przywołując ponownie przykład umieszczenia swojego biznesu na najbardziej reprezentacyjnej ulicy w mieście, możemy powiedzieć, że ulokowanie swojej strony internetowej wysoko w wynikach wyszukiwania Google to jak umieszczenie swojego bardzo dużego bilbordu w najbardziej pożądanym i najdroższym miejscu reklamowym w mieście. A często za ten internetowy odpowiednim bilbordu zapłacimy dużo, dużo mniej. Zyskujemy doskonałe miejsce na zareklamowanie swojej oferty i przyciąganie klientów. A na co się to przekłada? Oczywiście na zyski!

Bycie w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie

Załóżmy, że mamy biznes, którego klientami są wędkarze – to bardzo wąska i wyspecjalizowana grupa osób, do które trafienie z marketingiem nie jest proste. Staje się ono jednak bardzo łatwe, jeśli znajdziemy się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google dla fraz związanych z wędkarstwem. To tak, jakbyśmy umieścili swój wspomniany bilbord na ulicy, którą przechadzają się całe tłumy wędkarzy. Pozycjonowanie strony internetowej https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ pozwala na dotarcie nawet (a właściwie szczególnie) do bardzo wyspecjalizowanej grupy ludzi ze swoim przekazem marketingowym. To jedno z najbardziej precyzyjnych z możliwych narzędzi reklamy.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz