Pokrycie rynku produktami jest jednym z najważniejszych czynników, które pozwalają dalej pracować na strategią produkcji i dystrybucji swoich dóbr na dany rynek, a także reagować na działania konkurencji w zakresie dystrybucji i ceny. Dowiedz się, w jaki sposób raporty dystrybucji online i offline pomogą Ci zoptymalizować strategię dystrybucji swoich produktów na dany rynek.
Spis treści
W jaki sposób sieć dystrybucji wpływa na sprzedaż?
Z perspektywy producenta jednym z istotniejszych kroków do zwiększenia sprzedaży swoich produktów jest zbudowanie jak najszerszej sieci dystrybucji, opartej na współpracy z wartościowymi partnerami handlowymi. Aby móc podejmować stosowne decyzje i ocenić skuteczność działania prowadzonej strategii dystrybucji, konieczne jest analizowanie raportów na temat pokrycia rynku produktami Twoimi i Twojej konkurencji. Szczegółowe raporty dla producentów możesz generować dzięki współpracy z firmą https://dealavo.com/pl/.
Jakie korzyści przyniosą Ci raporty?
Raporty są kluczowym narzędziem, które pozwala weryfikować realizowanie warunków handlowych przez partnerów. Warunki te dotyczyć mogą m.in.:
- liczby produktów dostępnej w kanałach sprzedaży stacjonarnej i e-commerce;
- wyświetlania banerów reklamowych;
- pozycjonowania produktów w wynikach wyszukiwania.
Wykorzystaj dane w strategii uzupełniania zapasów
Raporty dystrybucji dla producentów pozwolą Ci w kwestii strategii uzupełniania zapasów u swoich parterów handlowych podejmować decyzje bazujące na twardych danych. Bardzo istotna jest w tym wszystkim wiedza na temat towarowania produktów konkurencyjnych. Mając informacje na temat braku produktów konkurencji na rynku, możesz wykorzystać okazję do dotarcia do większej grupy klientów poprzez zwiększenie liczby swoich produktów na rynku lub wejście z nimi w nowe kanały dystrybucji, w których do tej pory kluczową pozycję zajmowały konkurencyjne firmy.
Śledź ceny swoich produktów w poszczególnych kanałach sprzedaży
Dla każdego producenta cena jest jednym z kluczowych elementów budowania prestiżu i wizerunku marki. Dlatego raporty o dostępności produktów warto uzupełnić także o dane pozyskiwane przez narzędzia do monitoringu cen. Wiedza na temat cen produktów Twoich i konkurencji pozwoli Ci ocenić strategię cenową poszczególnych partnerów handlowych, wykryć wojny cenowe lub działania mające na celu wypromowanie Twoich produktów. W ten sposób zweryfikujesz uczciwość i wartość poszczególnych partnerów handlowych, a na podstawie wyciągniętych wniosków zaczniesz skuteczniej planować i realizować strategie dystrybucji i cen swoich produktów w poszczególnych kanałach i segmentach rynku.
Dodaj komentarz