Start kariery » Biznes » Co to jest outsourcing i jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwom?
Biznes

Co to jest outsourcing i jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwom?

Outsourcing to rozwiązanie polegające na przekazaniu części kompetencji profesjonalnej firmie zewnętrznej. Dotyczy to najczęściej działu marketingu, IT czy księgowości. W poniższym artykule dokładnie tłumaczymy istotę outsourcingu oraz przedstawiamy, jakie korzyści przynosi przedsiębiorstwom.

Outsourcing – definicja pojęcia 

Outsourcing to pojęcie pochodzące z języka angielskiego, a dokładniej od wyrazów outside – na zewnątrz, resource – zasób oraz using – korzystanie. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to korzystanie z zasobów zewnętrznych.

Koncepcję outsourcingu stworzono na początku XX wieku. Henry Ford, jeden z najważniejszych teoretyków outsourcingu podkreślał, że jeżeli są rzeczy, których dana firma nie potrafi robić wydajniej i taniej, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług zewnętrznego podmiotu, który wykona to lepiej od nas. Pojęcie outsourcingu zostało po raz pierwszy użyte w 1979 roku w kontekście zakupu niemieckich projektów przez przedsiębiorstwa należące do brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. 

Jedną z renomowanych firm świadczących usługi w zakresie outsourcingu jest Optibuy. Szczegółowe informacje na jej temat dostępne są pod adresem https://optibuy.com

Gdzie najczęściej stosuje się outsourcing? 

Outsourcing polega na przekazaniu konkretnych obowiązków innej, zewnętrznej firmie. Najczęściej outsourcing wykorzystuje się w takich działach jak marketing, IT, zaopatrzenie, szkolenia i audyty, sprzątanie, obsługa nieruchomości, obsługa klienta, logistyka czy księgowość. 

Oczywiście, konkretną decyzję odnośnie skorzystania z outsourcingu każda firma podejmuje w sposób indywidualny po uwzględnieniu wielu różnorodnych czynników. 

Zalety outsourcingu 

Outsourcing posiada szereg zalet. Przede wszystkim dzięki temu rozwiązaniu firma ma możliwość ograniczenia kosztów, a dodatkowo wszystkie dostępne zasoby mogą być skoncentrowane na wypełnianiu priorytetowych celów przedsiębiorstwa, a co za tym idzie – wzrasta także jakość świadczonych usług. Firma korzystająca z outsourcingu nie musi także zatrudniać pracowników, zatem znikają problemy związane z prowadzeniem rekrutacji. 

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz