Start kariery » Biznes » Jaka reklama trafia do odbiorców w sektorze B2B?
Biznes

Jaka reklama trafia do odbiorców w sektorze B2B?

Im lepsza reklama, tym więcej zysków, choć niekoniecznie równa to się z większą ilością klientów. Często jakość jest ważniejsza od ilości. Szczególnie w marketingu B2B bierze się pod uwagę ten pierwszy czynnik. Jak więc się reklamować, aby zapraszać do współpracy? Czy istnieją pewne strategie, które działają w większości przypadków? Na te i inne pytania staramy się odpowiedzieć w poniższym tekście.

Marketing B2B – czym jest?

Zanim powiemy o tym, jaka reklama przyciąga współpracę, warto dowiedzieć się trochę o samej istocie marketingu B2B.

Sama nazwa B2B pochodzi od angielskiego sformułowania business to business, które oznacza współpracę dwóch przedsiębiorstw. Tak więc marketing B2B zajmuje się pozyskaniem kontrahentów w formie innych firm – w przeciwieństwie do B2C, które próbuje uzyskać bezpośrednio osoby fizyczne.

Sama struktura reklamowa jest zdecydowanie bardziej szczegółowa w przypadku marketingu, który zapewniają różne platformy B2B. Promowanie firmy, które ma zainteresować potencjalne przedsiębiorstwo, musi zawierać w sobie dużo więcej dokładnych informacji, gdyż podejmowanie współpracy wymaga znacznie większego wkładu i obliczenia korzyści i strat, niż w przypadku osoby fizycznej.

Jak wspomnieliśmy już, liczy się tutaj jakość kontrahenta, a nie ilość. Oczywiście, jeśli będzie ich dużo z zachowaniem wszystkich potrzebnych cech, jest to również korzyść – jednak w centrum zainteresowania znajduje się jakość.

Dla kogo marketing B2B?

Wiele hurtowni internetowych tworzonych za pomocą platformy B2B również świetnie zajmuje się reklamą B2C – jak na przykład CStore. Jeśli chodzi o marketing B2B, zajmuje się on tak naprawdę każdym małym i średnim przedsiębiorstwem, które potrzebuje znaleźć klienta – niezależnie od rodzaju sprzedawanych produktów i usług.

Więcej o marketingu w sektorze B2B przeczytasz na stronie: https://www.cstore.pl/blog/marketing-b2b-co-to-jest-co-musisz-o-nim-wiedziec/

Strategia – podstawa dobrego marketingu

Marketing to tak naprawdę wyścig o pozyskanie klienta, a bez dobrej strategii nie uda nam się wygrać. Musi ona być spójna i dobrze opracowana, a na to potrzeba wiele czasu – nie mówiąc już o jej wdrażaniu i zarządzaniu. Dobrze mieć jakiś schemat, który pomoże nam w ułożeniu odpowiedniego planu działań.

Czego tak naprawdę oczekujemy od marketingu?

Inaczej rzecz ujmując – jakie są nasze cele biznesowe i w jaki sposób marketing może je spełnić. Nie można w tym procesie zapomnieć ramach czasowych. Warto pomyśleć, gdzie będziemy nawiązywać kontakt z klientem, jak i to jak będą te kontakty przeprowadzane. Najważniejsze to mieć szkic wszystkich następnych działań.

Jak wygląda potencjalny klient?

Następnym krokiem będzie ustalenie tego, jakie cechy określają idealnego kontrahenta, a więc tak zwanej grupy docelowej. Im bardziej szczegółowa, tym większe prawdopodobieństwo w odniesieniu sukcesu w poszukiwaniach – szczególnie, jeśli skupimy się na jakości kontaktów, nie ich ilości.

Cel osiągniemy poprzez stworzenie odpowiedniego profilu klienta, który będzie w sobie zakładał wiele różnych czynników – opinie innych przedsiębiorstw, wskaźniki demograficzne, jak i analizy obecnych klientów. Im więcej danych, tym dokładniejszy profil.

Jak można się z kontaktować?

Kiedy już zdobędziemy wiedzę na temat tego, jak wygląda nasza grupa docelowa, warto nawiązać z nią kontakt. Tutaj mamy do wyboru różne środki komunikacyjne, które najczęściej dziś łączą się w jedno słowo – internet. Już to, jak wygląda nasza strona z perspektywy osoby korzystającej z wyszukiwarki internetowej, może zadecydować o pozytywnym pierwszym wrażeniu. Social media są kolejną metodą na kontakt z potencjalnym klientem. Prawie każdy z nich korzysta, również inne firmy.

Refleksja i aktualizacja

Warto na bieżąco kontrolować uzyskiwane efekty kampanii reklamowej, gdyż to od tego zależeć będzie sukces naszego sklepu internetowego B2B. Jeśli nie będziemy aktualizować reklam, które nie spełniają swojej funkcji, nie mamy co liczyć, że nagle zaczną przyciągać kontrahentów. Reklamowanie sklepu B2B jest trudnym zadaniem, które ciągle wymaga od nas pracy.

Jaka reklama przyciąga? Podsumowanie

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo zindywidualizowana – różne reklamy przyciągają klientów. Marketing przez platformy B2B powinien być jednak dobrze zaplanowany i ustrukturalizowany, abyśmy mieli największe prawdopodobieństwo powodzenia.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz