Produkty w sprayu to najczęstsze aerozole, z którymi się spotykamy. Doceniamy je za łatwą i skuteczną aplikację, możliwość precyzyjnego dozowania, a także maksymalne wykorzystanie zawartości znajdującej się w opakowaniu. Te zalety wykorzystują producenci, w tym branża motoryzacyjna, która większość swoich produktów oferuje właśnie w formie aerozoli. W jaki sposób napełnianie aerozoli wpływa na zainteresowanie markami własnymi? Dlaczego to tak ważny etap produkcji w branży motoryzacyjnej?
Private label a motoryzacja
Private label, czyli marka własna, dziś stanowi sporą część rynku. Decyzje zakupowe konsumentów podejmowane są coraz bardziej świadomie, a na wybór konkretnych produktów mają wpływ nie tylko cena i jakość, lecz również estetyka produktu oraz wygodne w zastosowaniu opakowanie.
W branży motoryzacyjnej zdecydowana większość produktów występuje pod postacią aerozoli. Dlaczego akurat takie opakowania i taka postać chemii motoryzacyjnej? Głównie ze względu na skuteczność i efektywność stosowania oraz łatwość i precyzję dozowania.
Aby to zobrazować warto wyobrazić sobie, co się dzieje z płynem rozlanym na zwykłej podłodze. Mówiąc najprościej – dość łatwo go uprzątnąć, bez ryzyka, że dostanie się w nieodpowiednie miejsca. Niewielki bałagan nie przysparza nadmiaru problemów, co najwyżej niewielkie straty środka oraz trochę nerwów. W przypadku konserwacji i pielęgnacji pojazdów, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, rozlanie jakiegokolwiek środka czyszczącego może przynieść opłakane skutki.
Napełnianie aerozoli, czyli ważny etap produkcji
Konsument, który zmaga się z pielęgnacją auta przy zastosowaniu nawet najlepszej chemii motoryzacyjnej, ale trudnej w dozowaniu, mało wydajnej i niekomfortowej w użytkowaniu, idzie do konkurencji. Nie wraca po dotychczasowy produkt. Napełnianie aerozoli, właściwie przeprowadzone, z zastosowaniem odpowiednich metod produkcyjnych, to zatem niezwykle ważny etap, bo wpływa na sposób i efektywność stosowania finalnego artykułu.
Chemia motoryzacyjna w aerozolu typu Bag-On-Valve to zalety w postaci:
- łatwego i precyzyjnego dozowania środka,
- możliwości wykorzystania nawet 99% objętości preparatu,
- tej samej skuteczności rozpylania produktu od pierwszego do ostatniego użycia,
- bezproblemowego przechowywania,
- wygodnego i estetycznego opakowania,
- zachowania czystego stanowiska pracy, ponieważ zostaje zminimalizowane ryzyko zmarnowania preparatu po np. przewróceniu się opakowania z aerozolem (czego nie można powiedzieć o przewróconej butelce ze środkiem w postaci płynnej),
- możliwość stosowania pod dowolnym kątem i dotarcia cząsteczek aerozolu nawet do trudno dostępnych miejsc.
Branża motoryzacyjna może znacząco skorzystać na dystrybucji marek własnych, w których zagoszczą środki pielęgnacyjne i konserwacyjne w postaci aerozoli.
Dodaj komentarz