Start kariery » Biznes » Plakaty – nieśmiertelna forma reklamy
Biznes

Plakaty – nieśmiertelna forma reklamy

Drukowane formy reklamowy wbrew wielu pesymistycznym głosom mają się nadal dobrze. Oczywiście zmienia się wiele w kwestii nakładu czy też jakości wykonania, ale same takie formy nie znikają z naszej przestrzeni, a często w niektórych przypadkach i branżach są wręcz elementem obowiązkowym w machnie promocyjnej. Jak zmieniły się plakaty, jakie techniki się stosuje i jaka jest ich przyszłość?

Plakaty – rozmiary nakładów

Dawniej nakłady do akcji plakatowania były oczywiście znacznie większe niż dzisiaj. Dziś zdecydowanie idziemy w kierunku jakości, a nie ilości plakatów, które wieszamy chociażby w terenie miejskim. Sam fakt nieco mniejszej liczby takich miejsc, w których możemy nasze plakaty powiesić legalnie i bezpiecznie wpływa znacząco na kwestie ich ilości. To jednak nie wszystko. Często również wiele firm nie decyduje się na zbyt szeroko zakrojone akcje tego typu z racji kosztów, które należy ponieść na wykonanie i druk plakatu, a także z przyczyn ekologicznych. W wielu branżach plakaty przestały być skuteczne, a zostały wyparte przez środki komunikacji elektroniczne.

Jakość wykonania plakatów – techniki druku i projekt

To co najbardziej odróżnia dawne, od dzisiejszych plakatów to fakt, że te dzisiejsze są projektowane w bardzo nowoczesny sposób, z dużą dbałością o najmniejsze chociażby szczegóły. Wpisuje się to zdecydowanie w filozofię przejścia od ilości plakatów do ich ilości. Często plakaty takie pomimo iż są faktycznie drukowane, stylem wykonania przypominają te ręcznie malowane sprzed wielu lat. Akcje plakatowe są znacznie lepiej dzisiaj prowadzone i w wielu przypadkach ich mała ilość musi przełożyć się na duży sukces. Stąd wyższa jakość wykonania. Odbija się to również w druku, często jest on bowiem wyższej jakości, aniżeli zwyczajny offset, choć rzecz jasna po offset również niektóre marki chętnie sięgają z racji niższych kosztów.

Zleć reklamę najlepszym – plakaty drukowane

Drukowanie plakatów najlepiej powierzyć drukarni lub agencji reklamowej, w której otrzymamy pełną usługę. Zazwyczaj bowiem posiadamy jedynie wizję, a nie gotowy projekt. W takiej właśnie sytuacji dobrze będzie, gdy dostaniemy od agencji reklamowej propozycje projektów graficznych do wyboru i akceptacji, a w dalszej kolejności zlecimy drukowanie wybranego przez nas prostu. Często również przy dobrych drukarniach znajdziemy takie usługi jak projektowanie plakatów od ręki, bowiem w samej drukarni nierzadko pracuje zespół grafików lub też drukarnia współpracuje z agencją reklamową.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz