Praca w marketingu polega na budowaniu wizerunku firmy i promowaniu usług lub towarów. Wykorzystuje się do tego przede wszystkim social media, ponieważ jest to obecnie główne źródło generowania ruchu w internecie.
Spis treści
Cechy dobrego marketera
Specjalista do spraw marketingu powinien mieć przede wszystkim rozwinięte umiejętności analityczne. Od takiego osoby wymaga się, żeby dobrze rozumiała potrzeby klienta i umiała się dostosować do danej sytuacji. Niezwykle istotne jest też kreatywne myślenie i umiejętność komunikowania się.
Komunikacja
Najważniejszy jest pierwszy kontakt z klientem, ponieważ wtedy przedstawiana jest wizja i plan działania. Później ta relacja jest tylko utrzymywana. Praca w reklamie wymaga również doskonałej organizacji pracy, ponieważ klienci cenią sobie punktualność, a problemy w tej kwestii mogą zakończyć współpracę. Elastyczność marketerów jest zmniejszona z powodu ustalania terminów. Największy sukces w tej dziedzinie odnoszą osoby, które dbają o swój rozwój.
Strategie marketingowe
Samo ukończenie studiów na kierunku marketingowym nie gwarantuje jeszcze zatrudnienia w tej branży. Niezależnie od tego jaka jest przyjęta strategia, głównym celem specjalisty do spraw marketingu jest trafienie do jak największego grona odbiorców i zaprezentowanie im usługi lub produktu. Dlatego kluczowe znaczenie ma dobrze poprowadzona kampania marketingowa. W marketingu można pracować w agencji reklamowej, ale także w działach kulturalnych i branży medialnej. Efektywne wypromowanie danego produktu lub usługi jest bardzo złożonym i ciężkim zadaniem. Studia kierunkowe, takie jak:
- marketing
- zarządzanie,
- public relations
- oraz pokrewne
mogą być pomocne i z pewnością wyróżnią kandydata na tle reszty chętnych. Bardzo przydatne są także praktyczne kursy i szkolenia.
Teoria a praktyka
Na studiach zdobywa się jedynie wiedzę teoretyczną, natomiast kursy uczą także praktyki, która jest najważniejsza w pracy marketera. Analityczne myślenie przydaje się do wyciągania wniosków i poprawiania kampanii promocyjnej. Należy jednak pamiętać, że jest to praca związana z dużym stresem. Często trzeba pracować pod presją czasu i spełniać wygórowane oczekiwania klientów.
Praca specjalisty do spraw marketingu
Specjalista do spraw marketingu musi być koniecznie osobą komunikatywną, która ma bogatą wyobraźnię i myśli w sposób nieszablonowy. Ważną rolę odgrywają także umiejętności negocjacyjne, ponieważ trzeba umieć przekonać klientów do produktu. Marketer powinien odznaczać się wysoką kulturą osobistą i znać przynajmniej jeden język obcy na poziomie komunikatywnym. Dowiedz się więcej o pracy w marketingu: https://www.oxide.pl/jak-zostac-specjalista-google-ads/
Zarobki w marketingu
Młodsi specjaliści zarabiają około 3-4 tysięcy złotych, jednak najlepsi są w stanie zarobić nawet kilkanaście tysięcy miesięcznie. Wysokość wynagrodzenia zależy przede wszystkim od wyników marketera, ale także od lokalizacji firmy i jej wielkości. Działy marketingowe w największych miastach oferują naprawdę ciekawe warunki nowym pracownikom. Warto zwrócić uwagę na fakt, że marketing to nie jest tylko reklama. Ważne jest systematyczne przeprowadzanie analizy, która umożliwi zrozumienie produktu i potrzeb klientów. Najlepsi marketerzy potrafią sprzedać nawet mało atrakcyjną usługę, jeżeli zostanie odpowiednio zaprezentowana.
Szkolenia marketingowe
W tym celu niezbędna jest wiedza rachunkowa oraz sprzedażowa. Pracę w marketingu najlepiej zacząć od zdobycia doświadczenia. Dlatego praktyki i staż warto odbyć jeszcze w czasie studiów, żeby mieć pewne podstawy, które będzie można przedstawić przyszłemu pracodawcy.
Kursy marketingowe płatne
Nawet bezpłatne kursy są pomocne, ponieważ zdobywa się w ten sposób nowe umiejętności. W internecie można znaleźć również wiele płatnych kursów, które nie kosztują dużo pieniędzy a dostarczają niezbędnej wiedzy. Warto również pamiętać, że wszystkie ukończone szkolenia wzbogacają CV. To właśnie ciągły rozwój i zdobywanie wiedzy są najważniejsze w branży marketingowej. Dlatego warto uczestniczyć w konferencjach i kursach marketingowych. Wybór szkoleń marketingowych dostępnych na rynku jest naprawdę ogromny. Można wziąć udział w kursie stacjonarnym, ale organizowane są także szkolenia online. Wiedza i wskazówki przekazywane przez doświadczonych marketerów są niezastąpione.
Dodaj komentarz