O tym, czy sklep wędkarski to dobry pomysł na biznes rozmawiamy z właścicielem sklepu wędkarskiego w Łodzi.
Spis treści
Skąd pomysł, aby otworzyć właśnie sklep wędkarski?
Przede wszystkim z pasji, bo wędkarstwem zajmuję się od dziecka. Poza tym kontynuuję tradycję rodzinną, moi rodzice prowadzili przez wiele lat sklep wędkarski . Dzięki temu nasze nazwisko jest rozpoznawalne w łódzkim światku wędkarzy, co pomaga mi w prowadzeniu biznesu.
Czy trzeba spełnić jakieś specjalne wymagania, aby otworzyć sklep dla wędkarzy?
Nie, nie ma specjalnych wymagań czy konieczności uzyskania dodatkowych pozwoleń dla osób, które chcą prowadzić tę działalność. Trzeba jednak dysponować wiedzą na temat wędkarstwa i ryb. Nie wyobrażam sobie, że sprzedawca nie orientuje się w sezonach połowu danych ryb, czy sam nie wędkuje. Wędkarze to specyficzne środowisko, wielu z nich każdą wolną chwilę spędza nad wodą. Przychodząc do sklepu nie liczą jedynie na zakup towaru, lecz również na rozmowę. Niektórzy klienci chwalą się swoimi połowami, dzielą się swoimi doświadczeniami z łowiska. Fałszywe zainteresowanie czy brak wiedzy bardzo szybko będzie przez nich odkryty. To jest właśnie przewaga małych, rodzinnych sklepów nad marketami dla wędkarzy – indywidualne podejście do każdego klienta. Możemy się pochwalić stałą grupą klientów właśnie dlatego, że udało nam się stworzyć miłą atmosferę.
Z jakimi kosztami trzeba się liczyć otwierając sklep wędkarski?
Koszty związane z otwarciem sklepu wędkarskiego to przede wszystkim przystosowanie lokalu i zatowarowanie sklepu. Oprócz sprzętu wędkarskiego, takiego jak wędki, kołowrotki trzeba mieć również akcesoria do połowu ryb oraz różnego rodzaju zanęty i przynęty. W zależności od asortymentu sklepu trzeba się liczyć z kosztami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.
W branży panuje chyba duża konkurencja, prawda?
Oczywiście, chyba jak w każdej dziedzinie handlu. Kardynalne znaczenie ma lokalizacja sklepu. Istotne, aby znajdował się on przy ruchliwej ulicy lub w widocznym miejscu. Obecnie sprzedaż stacjonarna jednak nie wystarcza. Towary trzeba również oferować na sprzedaż w internecie. Ważna jest również odpowiednia promocja – właściwie każdy kanał promocji i reklamy jest dobry. Oprócz tradycyjnych form reklamy prowadzimy również profil na facebooku, bo wędkarstwo to hobby, którym zajmują się ludzie w różnym wieku – od nastolatków po emerytów. Trzeba trafić z reklamą i promocją do każdej grupy wiekowej.
Czy sklep wędkarski to stabilny biznes?
Wędkarstwo to jedna z najpopularniejszych form rekreacji w Polsce. Pomimo iż w okolicach Łodzi nie ma sprzyjających warunków do wędkowania, to powstaje wiele prywatnych łowisk. Wędkarzy na pewno nie ubywa.
Dziękuję Ci za wywiad , no i połamania kija!
Wywiadu udzielił Adam Patrzykąt, właściciel sklepu wędkarskiego w Łodzi
Wasze komentarze