Jak otworzyć salon fryzjerski? Jakie wymagania trzeba spełnić żeby założyć salon fryzjerski? Wymagania sanitarne dla zakładu fryzjerskiego. Jak wybrać lokal na zakład fryzjerski? Formalności przy otwieraniu salonu fryzjerskiego. Sanepid w zakładzie fryzjerskim.
Bez planu nie zaczynaj! – biznesplan przy zakładaniu salonu fryzjerskiego
Niezależnie czy chcemy otworzyć rzeźnię, sklep spożywczy czy salon fryzjerski, najważniejsze jest dobre zaplanowanie inwestycji. Zanim zaczniemy jakiekolwiek działania warto zastanowić się nad lokalizacją, profilem zakładu, zakresem oferowanych usług, źródłem finansowania, reklamą, rozwojem salonu w przyszłości itd. Najistotniejsze jest szczegółowe rozpoznanie rynku – czwarty zakład fryzjerski w dzielnicy będzie miał małe powodzenie, no chyba, że zaskoczymy wszystkich jakością i ceną.
Salon fryzjerski na legalnie – otwieramy działalność gospodarczą
Otworzenie własnej firmy to niezbędna formalność. Jeśli tego nie zrobimy, możemy zapomnieć o wymarzonym salonie. Rejestracja działalności gospodarczej wiąże się z kilkoma wycieczkami do urzędu gminy, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy Urzędu Skarbowego.
Spis treści
Kto może założyć zakład fryzjerski?
Praktycznie każdy. Jeśli docelowo, albo na początku planujemy być jedyną pracującą osobą w salonie, dobrze byłoby mieć fach w ręku. Inaczej będzie konieczne zatrudnienie fryzjerów. Przy ich wyborze opłaca się dać szansę tym nieco droższym, ale w miarę możliwości najlepszym. Od pierwszych dni chcemy przecież wyrabiać sobie dobrą markę.
Biznesplan jest, firma otwarta – czas na lokal na zakład fryzjerski
O ile oczywiście nie znajdziemy go wcześniej. Jego lokalizacja zależy od naszego widzimisię, konkurencji i przede wszystkim funduszy. Im bliżej centrum, tym droższy wynajem. Dobrym rozwiązaniem jest często otworzenie zakładu w domu, wtedy jednak na początku konieczna może być intensywniejsza reklama. Lokal musi być przestrzenny – pamiętajmy, że nie chcemy się gnieść ze swoimi klientami. Należy też wziąć pod uwagę, iż oprócz głównej salki, każdy salon powinien mieć wydzielone miejsce na poczekalnię, (najlepiej z szafą), toaletę dla klientów czy pomieszczenie socjalne.
Urządzamy salon fryzjerski
Ściany na jasne raczej stonowane kolory, choć to nie jest takie ważne. Istotne natomiast aby barwy i klimat miejsca wprawiały klientów w dobry nastrój. Oczywiście oddzielne stanowiska strzyżenia mężczyzn i kobiet, a także osobne miejsce do mysia, farbowania i suszenia włosów. Nad umywalkami kafelki. Starajmy się aby meble i podłoga także były łatwe do utrzymania w czystości. W poczekalni koniecznie szafa na ubrania, ewentualnie wieszaczki. Kolorowe branżowe pisemka nie zaszkodzą. Jeśli chcemy umilić sobie i klientom czas muzyką, warto zainteresować się ZAIKSEM. Telewizor też wymusza płacenie abonamentu.
Bezpieczeństwo i higiena pracy w zakładzie fryzjerskim
Zasady sanitarne salonie fryzjerskim zostały opisane w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 17 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań sanitarnych, jakim powinny odpowiadać zakłady fryzjerskie, (kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej). Musimy zajrzeć do tego dokumentu by ominąć nieprzyjemności podczas kontroli. Nie zapominajmy o zabezpieczaniach przeciwpożarowych i przede wszystkim czystości! Może brzmi to jak banał, ale najłatwiej przejechać się na najprostszych rzeczach.
Pieniążki potrzebne na zakład fryzjerski
Jak z resztą na wszystko. Trudno jednoznacznie powiedzieć ile musimy zainwestować. Zależy to w głównej mierze od położenia i stanu wynajmowanego lokalu. Jego przystosowanie może kosztować od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Niech Cię zobaczą!
I jeszcze fajnie jakby przyszli. Na początku wypada zainwestować trochę grosza na reklamę. Jej forma zależy wyłącznie od nas, ale trzeba przyznać, że czarno białe ulotki przygotowane na domowej drukarce nie wyglądają najlepiej. Wykupmy reklamę w lokalnej prasie (może radiu bądź telewizji?), koniecznie zamówmy kilka kolorowych banerów i wywieśmy je w widocznych miejscach. Trafionym pomysłem może być kilka darmowych fryzur dla przyjaciół, którzy polecą nas swoim znajomym.
Podejście do klientów
Musimy być mili – nie ma, że boli czy słabszy dzień. Żadnego żalenia się i narzekania. No chyba, że robi to nasz gość. Zapamiętajmy, iż fryzjer często bywa niestety psychoterapeutą, a na pewno musi się nasłuchać. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, ładnie uśmiechać i dobrym słowem. A, no i weźmy pod uwagę, ze niektóre dzieci boją się suszarki – uzbrójmy się w cierpliwość i cukierki.
Ciach, ciach!
Dodaj komentarz