Start kariery » Biznes » Pomysł na biznes » Serwis i sklep rowerowy – czy warto otworzyć?
Pomysł na biznes

Serwis i sklep rowerowy – czy warto otworzyć?

Jak otworzyć serwis rowerowy? Kto może otworzyć serwis rowerowy? Formalności przy otwieraniu serwisu rowerowego. Jak wypromować serwis rowerowy?

Kto może otworzyć serwis rowerowy?

Oczywiście każdy. Dobrze natomiast jeśli znasz się na jednośladach i potrafisz je naprawiać. W innym wypadku będziesz zmuszony zatrudnić pracownika, co już na samym początku zwiększa koszty inwestycji. Idealnie jeśli jesteś pasjonatem jazdy na rowerach, a majsterkowanie przy nich sprawia Ci przyjemność i daje satysfakcję. W końcu powinno się lubić swoją pracę.

Wszystko dobrze przemyśl

Bez planu ani rusz. Zrób rozpoznanie rynku. Sprawdź czy masz konkurencję w okolicy. Jeśli tak, jaką ma opinię i jak sobie radzi. Znajdź dogodne miejsce na biznes, zadecyduj czy wynajmiesz jakieś pomieszczenie, kupisz, czy wolisz pracować w domu. Dokładnie oblicz koszty inwestycji. Musisz wiedzieć ile chcesz wydać i skąd weźmiesz pieniądze. Jeszcze przed otwarciem pomyśl o reklamie i możliwym rozwoju biznesu.

Otwórz działalność gospodarczą

To konieczny krok formalny by legalnie prowadzić jakikolwiek biznes. Wiąże się on z wypełnieniem odpowiedniego wniosku, dostarczeniem go do urzędu gminy lub miasta. Przygotuj się też na możliwe wycieczki do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego. Wbrew obiegowej opinii, założenie działalności nie jest takie trudne.

Jak wybrać lokal na serwis rowerowy?

Serwis rowerowy ma tę zaletę, że możesz otworzyć go we własnym garażu. Pod warunkiem, że nim dysponujesz. Jeśli jednak mieszkasz z dala od miasta, zastanów się czy nie lepiej wynająć coś w lepszej lokalizacji. Ułatwi ona przyciągniecie pierwszych klientów, a to na początku i tak może być trudne. Jeśli zdecydujesz się na wynajem czy kupno pomieszczenia, zwróć uwagę na jego czynsz i stan. Wiadomo, warsztat nie musi wyglądać jak letnia rezydencja prezydenta, natomiast rudera też nie jest najrozsądniejsza opcją. Przemyśl też czy w przyszłości nie będziesz chciał poszerzyć oferty o sprzedaż części i akcesoriów rowerowych. Jeśli tak, uwzględnij odpowiednią przestrzeń przy wyborze miejscówki.

Wyposażenie serwisu rowerowego

Oczywiście musisz mieć narzędzia niezbędne przy naprawach rowerów. O ile jesteś pasjonatem, pewnie już większość posiadasz. Przydadzą się też instrukcje techniczne rożnych modeli jednośladów. Poza tym, powinieneś mieć na stanie najpopularniejsze części, by móc oferować klientom możliwie najkrótszy czas serwisu.

Co sprzedawać w serwisie rowerowym?

Jeśli masz miejsce i stwierdzisz, że Ci się opłaca, oprócz serwisu, możesz zainwestować w sprzedaż części rowerowych popularnych producentów, akcesoriów rowerowych, opon, butów czy kasków. Dzięki temu klient będzie mógł kupić interesująca go część i od razu poprosić Cię o jej zamontowanie – zarobisz podwójnie. Z czasem warto też zastanowić się nad wprowadzeniem do asortymentów rowerów. Wraz z rozwojem biznesu musisz się jednak liczyć, z możliwością zatrudnienia dodatkowych pracowników.

Reklama i promocja serwisu rowerowego

Na początku warto zainwestować w reklamę. Wydrukuj (u profesjonalistów!) ulotki i wizytówki, które będziesz rozdawał kolegom i zostawiał w różnych miejscach. Wyrób banner reklamowy, nie skąp pieniędzy na widoczny szyld. Klient przechodząc obok Twojego lokalu ma wiedzieć, że naprawiasz w nim rowery. Pomyśl też o reklamie w lokalnych mediach. Prasie (w tym rozprowadzanej za darmo), radiu czy telewizji. Najtaniej będzie postawić na tą pierwszą i portale internetowe. Musisz też stworzyć profesjonalną stronę www z wszystkimi informacjami o Twoich usługach. Wybierz się także na zloty kolarzy i rowerowych pasjonatów. Na początku możesz pokusić się o jakąś promocję. Natomiast staraj się bardziej konkurować jakością usług niż żyłować ceny, bo nie chcesz przecież dokładać do interesu.

Więcej: Wywiad o tym, czy sklep rowerowy to dobry pomysł na biznes

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz