Pozycjonowanie marki to inaczej skuteczne odpowiadanie na niezaspokojone potrzeby konkretnej grupy odbiorców. Przemyślane i trafne pozycjonowanie marki może dać Klientom to, czego do tej pory nie oferowała żadna firma konkurencyjna. Jak jednak odpowiednio pozycjonować firmę bądź markę?
Spis treści
Analiza potrzeb jest kluczem do dobrego pozycjonowania
Twojej marki
Często masz wrażenie, że „wszystko na rynku już jest”? Okazuje się, że kluczem do odniesienia sukcesu sprzedażowego jest skrupulatna analiza potrzeb odbiorców i znalezienie niezaspokojonej dotychczas niszy na rynku. Najważniejsze jest bowiem dokładne zrozumienie tego, czego potrzebują aktualnie Twoi potencjalni odbiorcy i przeanalizowanie działań Twoich konkurentów. To jedyny i skuteczny sposób na znalezienie niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej i uzyskania konkurencyjności. Wbrew pozorom rynek jest niezwykle dynamiczny, a wraz z kolejnymi latami odbiorcy potrzebują nowych rozwiązań w postaci konkretnych produktów bądź usług. Znalezienie niszy to recepta na sprzedażowy sukces.
Pozycjonowanie marki – od czego zacząć?
Podstawą dobrego pozycjonowania marki jest dobre zdefiniowanie konkretnej grupy odbiorców oraz ich potrzeb. Musisz zatem dowiedzieć się, czego potrzebują lub mogą potencjalnie potrzebować konkretne osoby. Pamiętaj, że osoby te, często do końca nie będą w stanie nawet określić i zdefiniować produktu, który nie istnieje. Jeszcze dekadę temu mało kto wiedział o istnieniu wagańskich kabanosów. Po prostu takich produktów na rynku nie było, a szczytem marzeń było znalezienie kotletów sojowych w lokalnym sklepie spożywczym.
Znajdź niezaspokojoną niszę na rynku i wdróż strategię pozycjonowania firmy bądź marki
Współczesny marketing uwielbia pozycjonowanie produktu i spersonalizowane komunikaty. Klienci z kolei pragną otrzymywać produkty, które są „szyte na miarę potrzeb”. Po skrupulatnej analizie grupy docelowej i ich potrzeb, przechodzimy to stworzenia strategii komunikowania o konkretnych produktach. Czym będzie wyróżniał się Twój produkt? Do kogo będzie dedykowany? Jakie konkretnie problemy będzie rozwiązywał? Dlaczego dotychczas takiego produktu nie było na rynku? Odpowiedzenie sobie na powyższe pytania pomoże w dużym stopniu w opracowywaniu dalszej strategi działań
Pozycjonowanie marki sprawi, że Twój Klient poczuje się wyjątkowo
W marketingu pozycjonowania chodzi o zrozumieniu potrzeb określonej grupy odbiorców. Jeśli będziesz konsekwentny lub konsekwentna, a Twoja diagnoza trafna- z pewnością produkt lub usługa okaże się rynkowym sukcesem. Wiedz, że nawet małe marki mogą sobie pozwolić na ścisłe pozycjonowanie produktów. Sukces związany jest z potencjalną siłą nabywczą określonego segmentu rynku oraz atrakcyjnością produktu. Małe brandy bardzo często odnoszą sukces, ponieważ określone grupy Klientów są w stanie zapłacić za dobrej jakości usługę, która spełnia ich potrzeby. Im bardziej wpiszesz się w aktualne pragnienia, tym większy sukces na rynku.
Dodaj komentarz