Przedsiębiorcy poszukujący klientów biznesowych mają do dyspozycji te same narzędzia, co osoby sprzedające produkty i usługi klientom indywidualnym. W pierwszej kolejności powinni więc określić docelową grupę odbiorców. Następnie można wdrożyć metody promocji, a na koniec przejść do analizy efektów. Bez podjęcia się tych działań sprzedawca naraża się na stratę czasu swojego i swoich pracowników, a finalnie pieniędzy.
Spis treści
Pozyskiwanie klientów biznesowych
Proces pozyskiwania klienta B2B jest znacznie bardziej złożony niż pozyskiwanie klienta prywatnego, ponieważ wymaga dostosowania oferty do konkretnych wymagań przedsiębiorstwa. Przykładem może być oferta przewozów zbiorowych, która wymaga przedstawienia korzyści takich jak gęsta siatka połączeń, komfortowy tabor i konkurencyjna cena biletów, aby zdobyć leada i wzbudzić zainteresowanie swoją propozycją. W przypadku firm te czynniki nie są wystarczające, a proces pozyskiwania klienta B2B wymaga bardziej zindywidualizowanego podejścia i dopasowania oferty do konkretnych potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa.
Pozyskiwanie klienta do biznesu – określenie grupy docelowej
Żadna strategia promocyjna nie stanie się skuteczna bez znalezienia odpowiedzi na pytanie, kim będzie docelowy klient. Z tego powodu przed rozpoczęciem wysyłki e-maili i innych działań należy ustalić jakie przedsiębiorstwa mogą potrzebować danych usług. Jako przykład można ponownie przywołać przewoźnika. Czy na zorganizowanie przewozów zdecyduje się klient zatrudniający kilka lub kilkanaście osób? Zapewne nie, współpracą najprawdopodobniej zainteresowane będą podmioty zatrudniające setki ludzi, do tego pracujących w systemie zmianowym.
W odwrotnej sytuacji znajdują się firmy oferujące np. usługi rachunkowe. Nowych klientów nie znajdą raczej wśród dużych podmiotów zdolnych finansować własne działy księgowe. Istnieje jednak duża szansa, że outsourcingiem będą zainteresowane małe przedsiębiorstwa. Zarówno one, jak i duże zakłady pracy korzystają za to z zewnętrznej kadry sprzątającej i chroniącej obiekty. Takie firmy znajdują konsumentów na tyle łatwo, że nie muszą szukać swojej grupy docelowej.
Pozyskanie klienta B2B – analiza efektów
Wszelkie metody pozyskiwania klientów powinny uwzględniać regularne sprawdzanie, czy strategia promocji działa. Co ważne, do tego celu nie zawsze trzeba wykorzystywać płatne narzędzia. O tym, jak skuteczny jest marketing B2B, da się przekonać choćby na podstawie danych z Google Analytics. W ten sposób reklamodawca może zweryfikować, czy umieszczane na stronach reklamy okazały się skuteczne (a więc ile razy internauci w nie kliknęli).
Dzięki Google Analytics widać też, na jakich witrynach banery cieszyły się największym zainteresowaniem. Z innych zastosowań tego narzędzia warto znać funkcję sprawdzania liczby internautów, którzy pobrali materiały ze strony. W przypadku klientów biznesowych nabiera to szczególnego znaczenia, ponieważ można założyć, że zechcą dokładnie zapoznać się z dokumentem zawierającym dokładny opis oferty produktów bądź usług. Takie analizy powinny być jednak wykonywane przez specjalistów.
Reklama B2B – jakie ma znaczenie?
Strategia pozyskiwania klientów B2B jest kluczowa dla sukcesu przedsiębiorstwa, a odgrywa w niej ważną rolę. Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom promocyjnym i zindywidualizowanemu podejściu do klienta, przedsiębiorcy mogą skutecznie pozyskiwać nowych klientów biznesowych. Reklama B2B ma na celu przede wszystkim przedstawienie oferty dopasowanej do konkretnych wymagań przedsiębiorstwa oraz wzbudzenie zainteresowania swoją propozycją. Warto jednak pamiętać, że reklama to tylko jedna z metod pozyskiwania klientów, a analiza efektów i ciągłe doskonalenie strategii są równie ważne dla sukcesu w biznesie.
Reklama biznesowa z InPost
InPost oferuje przedsiębiorcom różne sposoby pozyskiwania zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Jednym z nich jest wykupienie przestrzeni reklamowej na stronie internetowej InPost oraz w Managerze Paczek, co pozwala dotrzeć do klientów online. Oprócz promocji w świecie wirtualnym, InPost zachęca również do wykorzystania możliwości reklamowania na automatach Paczkomat®, emisji grafik na ekranach urządzeń oraz samplingu produktów. Pełną ofertę reklamy znajdziesz na inpost.pl/reklama.
Dodaj komentarz