Treści stanowią nieodłączny element naszego codziennego życia. W marketingu odgrywają szczególnie ważną rolę – sprzedają! Jak tworzyć treści, które porwą tłumy? W jaki sposób pisać, by teksty były angażujące a content ciekawy? Przygotowaliśmy kilka porad, które pomogą Ci w projektowaniu dobrych tekstów, z pomocą których osiągniesz swój cel!
Spis treści
1. Twórz teksty dopasowane do grupy docelowej
Na początku warto określić, kto jest Twoją grupą docelową. Mogą w tym pomóc dane demograficzne, którymi dysponujesz, ale jeśli dopiero wchodzisz na rynek, wystarczy, że przeanalizujesz, do kogo chcesz dotrzeć. Dobrą metodą jest stworzenie Buyer Persona, czyli modelowego wyobrażenia o naszym Kliencie Idealnym. Na podstawie jego cech można zaprojektować styl komunikacji, który będzie w skuteczny sposób docierał do odbiorców. Warto bowiem mieć to na uwadze w tworzeniu treści – teksty muszą odpowiadać na potrzeby grupy docelowej, ale też być napisane w przystępnym dla niej języku.
2. Postaw na storytelling
Ilość treści jest przytłaczająca. Tylko te ciekawe i odpowiednio zoptymalizowane mają szansę wybić się na tle innych, a nawet stać się viralowe. Opowiadanie historii to atrakcyjny sposób narracji, który jest autentyczny i przyjemny w odbiorze. Ze storytellingiem wiążą się bowiem emocje, które dana opowieść wyzwala w czytelniku. Może intrygować, bawić, wzruszać albo motywować. Pamiętaj jednak, że historie powinny być zwięzłe i konkretne. Staraj się nie odbiegać daleko od tematu i pozostać oszczędnym w dygresjach.
3. Zadbaj o ciekawy tytuł i dobre nagłówki
Tytuł powinien być chwytliwy i zawierać to, co w tekście najważniejsze. Nagłówki z kolei pozwalają na wizualne, ale też tematyczne podzielenie tekstu na części, co ułatwi lekturę i skupi uwagę na najważniejszych aspektach. Oczywiście w przypadku artykułów w sieci, nagłówki odgrywają też ogromną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych.
4. Unikalny, bezbłędny i wartościowy content
Teksty muszą być skrojone w taki sposób, by czytelnik po ich lekturze uzyskiwał odpowiedź na nurtujące go pytania, miał zaspokojoną ciekawość lub też z przyjemnością poszukiwał dalszych informacji o Twoich produktach, usługach, działaniach. Język powinien być przystępny, a treści napisane w sposób bezbłędny. Niech wyróżniają się na tle innych dodatkowymi informacjami, ciekawą narracją, Twoim stylem pisania. Nie zapominaj też o estetyce – warto, by wśród treści pojawiały się obrazy, zdjęcia, infografiki czy choćby wypunktowania. Jeśli działasz w social mediach, sprawdź wymiary grafik na FB czy Instagramie i dostosuj je do wytycznych, a do tego zaprojektuj angażujący post wedle powyższych wskazówek!
5. Prowokuj do działania
Na początku wyznacz cel swoich działań, czyli zastanów się, co danym tekstem chcesz osiągnąć. Więcej komentarzy? Zapytania o ofertę? Sprzedaż konkretnego produktu? Znając odpowiedź, możesz w odpowiedni sposób zaplanować treść i zaangażować odbiorców. Jeśli chcesz, by czytelnicy dołączyli do Twojego wydarzenia, daj im znać, co z niego wyniosą i dlaczego nie może ich na nim zabraknąć. Jeśli zależy Ci na podniesieniu sprzedaży produktu X – przedstaw go w rzetelny sposób poprzez recenzję. Pragniesz zwiększyć swoje zasięgi lub wzbudzić dyskusję? Zadawaj czytelnikom pytania. Sposób, w jaki napiszesz tekst, będzie miał wpływ na to, jakie efekty osiągniesz. A jeśli potrzebujesz wsparcia – pomoże Ci Agencja Content Marketing.
Dodaj komentarz