Start kariery » Biznes » Jak zapakować przesyłkę w sklepie e-commerce?
Biznes

Jak zapakować przesyłkę w sklepie e-commerce?

W ciągu ostatnich kilkunastu lat znaczna część polskiego handlu przeniosła się do Internetu. Dzięki sprzedaży online nawet małe firmy mogą docierać do klientów z całej Polski, jak i świata. Handel internetowy wiąże się jednak z ryzykiem uszkodzenia przesyłki w transporcie. Jak zminimalizować prawdopodobieństwo takiego zdarzenia? Oto kilka praktycznych wskazówek, które sprawią, że handel e-commerce stanie się znacznie łatwiejszy.

Dlaczego odpowiednie zapakowanie przesyłki jest tak ważne?

Oczywiste jest, że uszkodzona w transporcie przesyłka oznacza dla przedsiębiorcy dodatkowe koszty, zwykle związane z koniecznością wymiany towaru na nowy. Przedsiębiorca może wprawdzie złożyć reklamację do firmy kurierskiej i domagać się wypłaty odszkodowania z tytułu zniszczeń, ale każdy, kto prowadzi sklep internetowy i ma za sobą już niejedną taką sytuację, wie doskonale, że przewoźnicy nie kwapią się do spełnienia tych roszczeń, nawet wówczas, gdy przesyłka była ubezpieczona na pełną kwotę jej wartości.

Pragmatyczny przedsiębiorca stara się więc raczej zapobiegać uszkodzeniom przesyłek w transporcie, niż testować pomysłowość działu prawnego firmy kurierskiej w zakresie wymyślania powodów do odrzucenia reklamacji. Odpowiednie opakowanie daje każdej firmie wysyłkowej i sklepowi internetowemu cały szereg korzyści:

  • umożliwia zredukowanie uszkodzeń w transporcie do absolutnego minimum
  • zmniejsza koszty związane z wymianą lub naprawą usterek powstałych wskutek przewozu
  • zwiększa zaufanie klientów do firmy.

Inwestycja w profesjonalne, dopasowane do zawartości opakowania (takie jak pudełka kartonowe z hurtowni Mandras) oraz specjalistyczne wypełnienie (np. folie bąbelkowe, skropak) pozwoli firmie zoptymalizować koszty prowadzenia działalności i poprawić średnią opinii pozostawianych przez klientów.

Jak pakować przesyłki w sklepie internetowym?

Pakując przesyłki, warto stosować się do kilku prostych rad, które pomogą zmniejszyć odsetek uszkodzonych paczek:

  • odpowiednie rozmiary pudełka – bardzo ważne jest, aby firma wysyłkowa była wyposażona w różne rozmiary kartonów, co ułatwi pracownikom dopasowanie właściwego modelu do objętości zamówienia klienta. Za duży karton spowoduje, że zawartość przesyłki będzie się przemieszczać w środku, co może prowadzić do rys lub wgnieceń towaru. Za mały z kolei może doprowadzić do uszkodzenia paczki od wewnątrz, zwłaszcza gdy zawartość ma ostre krawędzie
  • właściwa grubość kartonu – pudełka kartonowe stosowane w sklepie internetowym powinny być wykonane z solidnej, wielowarstwowej tektury. Taki materiał będzie znacznie bardziej odporny na rozerwanie, działanie negatywnych czynników atmosferycznych, jak i odkształcenia. Gruby karton lepiej też chroni przed uszkodzeniami mechanicznymi, do których może przypadkowo dojść na magazynie lub sortowni
  • prawidłowy dobór wypełniacza – profesjonalne wypełnienie pustych przestrzeni w paczce to coś, do czego część sprzedających nie przywiązuje należytej uwagi. Zupełnie niesłusznie, ponieważ to właśnie niezadbanie o ten element pakowania może prowadzić do uszkodzeń w transporcie, które nie są widoczne przy odbiorze przesyłki. Takie uszkodzenia są szczególnie trudne do reklamowania, ponieważ klient przy odbiorze przesyłki nie zdaje sobie sprawy, że jest ona uszkodzona, kurier nie spisuje zatem protokołu szkody. Większości takich sytuacji można zapobiec właśnie poprzez zastosowanie odpowiedniego wypełniacza. W przypadku sprzętów jak telefony lub laptopy optymalnym wypełnieniem będą folie bąbelkowe i styropian, z kolei elementy o nieregularnych kształtach lub przesyłki składające się z wielu produktów najlepiej zabezpieczać skropakiem.

Nie bez znaczenia są też dodatki, takie jak folia stretch czy taśma klejąca, które zabezpieczają przesyłkę przed nieautoryzowanym dostępem. Gdzie zaopatrywać się w te akcesoria? Zarówno opakowania, wypełniacze, jak i taśmy oraz folie dostarczyć może dobra hurtownia opakowań – jak np. Mandras.pl. Warto korzystać z usług takiego wyspecjalizowanego sklepu, ponieważ cechuje go duża oferta produktów o różnej specyfikacji technicznej, jak również konkurencyjne ceny. W hurtowni opakowań można nie tylko kompleksowo zaopatrzyć sklep w akcesoria do pakowania, ale także zyskać cenne wskazówki odnośnie prawidłowego zabezpieczania szczególnie wrażliwych produktów do transportu.

Przestrzeganie zaledwie kilku prostych zaleceń może nie tylko przynieść firmie oszczędności, ale też wpłynąć na jej wizerunek. W końcu jak często zdarza się, że odbiorca uszkodzonej paczki wystawia negatywną opinię nie firmie przewozowej, a właśnie sklepowi, od którego kupił towar? Nikt nie lubi odpowiadać za cudze błędy, a odpowiednia staranność w pakowaniu zamówień może oszczędzić sprzedawcy tych przykrych sytuacji i sprawić, że konflikty pojawiające się na linii konsument-sklep staną się rzadkością.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz