Start kariery » Biznes » Regularne opóźnianie płatności przez Kontrahenta – jak reagować?
Biznes Pozostałe

Regularne opóźnianie płatności przez Kontrahenta – jak reagować?

Klient nie zapłacił na czas, a Ty zastanawiasz się, jak odzyskać pieniądze, które należą Ci się z tytułu wykonanego zlecenia, świadczonej usługi czy dokonanej sprzedaży i dostawy. Jeśli zdarzyło się to po raz pierwszy, a historia Waszej dotychczasowej współpracy pokazuje, że może to być incydentalny epizod w historii płatności, pewnie nie ma się czym martwić. Jeśli jednak borykasz się z kontrahentem, czy co gorsza grupą kontrahentów, którzy regularnie przekraczają terminy płatności faktur, albo nie płacą ich miesiącami, co zmusza Ciebie do stosowania uciążliwych działań windykacyjnych, czas zareagować systemowo, szybko a przede wszystkim… skutecznie!

Im więcej nierzetelnych płatników czy dłużników w portfolio Twoich klientów, tym większe ryzyko finansowe dla zachowania Twojej płynności. Nie mówiąc już o tym, że każdy taki nieterminowo płacący klient oznacza dla Ciebie szereg czynności i działań, którymi musisz się zajmować. Zamiast zarabiać pieniądze, poświęcasz energię, czas i uwagę, na to, by je odzyskać.

Przyjrzyj się zatem uważnie tej „czarnej liście klientów”. Sprawdź, czy na pewno dotychczasowa współpraca warta jest kontynuowania, zmonitoruj poziom wzajemnych należności i oceń realnie, czy utrzymywanie relacji z klientami, którzy nigdy nie płacą na czas na pewno wciąż Ci się opłaca.

Tam, gdzie jest to możliwe, zabezpiecz się stosownymi umowami, zapisami o karach i karnych odsetkach. Stosuj przedpłaty, zadatki, zaliczki lub rozliczenia w transzach, szczególnie jeśli kwoty na fakturach z tymi nieterminowymi klientami są dla Twojego budżetu na tyle wysokie, że ich brak na koncie może zachwiać płynnością Twojego biznesu.

Jak w wielu obszarach biznesu, tak i w procesach windykacyjnych warto rozważyć outsourcing tych usług do zewnętrznej firmy, która w pełni profesjonalnie zajmie się odzyskaniem Twoich pieniędzy od nieterminowych płatników.

Od pewnego czasu dostępne jest na rynku nowoczesne narzędzie – platforma online payhelp.pl, za pomocą której można po zarejestrowaniu się, dodawać niezapłacone faktury. W ramach jednej, znanej z góry opłaty prowizyjnej eksperci Payhelp podejmują się za Ciebie i dla Ciebie odzyskania Twoich pieniędzy.

Oni dobrze wiedzą, jak odzyskać pieniądze od klientów, którzy notorycznie uchylają się od płatności.

W Twoim imieniu poprowadzą wszelkie działania polubowne – skontaktują się z dłużnikiem drogą telefoniczną, mailową, pocztową. Monitują, przypominają, prowadzą negocjacje i ustalenia warunków i terminów spłaty należności na Twoją rzecz.

Wśród specjalistów payhelp.pl działają osoby z pełną wiedzą księgową, prawną i finansową oraz długoletnim doświadczeniem, które ułatwia im efektywne działania windykacji polubownej. Wiedzą jak rozmawiać, aby dłużnik nie tylko zadeklarował zaległą płatność, ale i w końcu jej dokonał.

Podjęcie przez Ciebie współpracy z ekspertami payhelp.pl, a zatem rzeczywiste scedowanie na nich obowiązku odzyskania płatności od Twoich klientów-dłużników odbywa się poprzez platformę internetową. Z nikim nie musisz podpisywać żadnej umowy. Twoja rejestracja na platformie i dodanie do systemu nieopłaconych przez klienta faktur jest dla ekspertów payhelp sygnałem do działania w Twoim imieniu.

Jeśli droga windykacji polubownej nie wystarczy, bo dłużnik nadal będzie unikał uregulowania należności, wówczas przedstawiciele Payhelp, za Twoją zgodą, wdrożą procedury na drodze windykacji sądowej. A to wszystko w ramach jednej i tej samej opłaty, którą uiściłeś na samym początku.

W każdym biznesie kluczem do sukcesu jest specjalizacja, doświadczenie i profesjonalizm. Żeby dobrze prowadzić swój core business, musisz znać się przede wszystkim na swojej branży – nie musisz jednak wiedzieć jak skutecznie odzyskać pieniądze. Musisz jedynie być czujny i w ramach profilaktyki zadłużenia nie dopuścić, aby w Twoi kontrahenci notorycznie przekraczali terminy płatności lub z pełnym lekceważeniem uchylali się od nich. Monitoruj zawsze przepływ środków od klientów z wystawionych przez Ciebie faktur. I jeśli tylko sytuacja zacznie być niepokojąca, korzystaj z wiedzy i doświadczenia zewnętrznych ekspertów windykacji polubownej.

komentarze 3

Kliknij, by dodać komentarz