Start kariery » Pozostałe » Jak najszybciej zwrócić produkt zakupiony w internecie?
Pozostałe

Jak najszybciej zwrócić produkt zakupiony w internecie?

Ponad 70% Polaków wybiera zakupy w sieci. Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak bardzo są one wygodne. Polskie prawo zapewnia konsumentom korzystającym z e-sklepów wiele możliwości. Jedną z nich jest możliwość zwrotu zakupionego towaru, nawet bez podania przyczyny. Na jakich zasadach odbywa się zwrot towaru do sklepu? W jaki sposób najszybciej go dokonać?

Kiedy zwrócenie towaru do sklepu jest możliwe?

Nie wszystkie zakupy zamówione przez internet spełniają nasze oczekiwania. Wystarczy powołać się na przykład odzieży, która mimo wysokiej jakości, nie zawsze ma odpowiedni rozmiar, a na przyszłym właścicielu niekoniecznie prezentuje się tak, jak na sklepowym zdjęciu. Podobna sytuacja dotyczy obuwia. Przez internet chętnie kupujemy też elektronikę czy elementy wyposażenia domu. Z różnych powodów bywa, że zmieniamy zdanie. Poza kilkoma wyjątkami, na przykład żywnością, która szybko traci datę przydatności, na zwrot towaru może zdecydować się każdy klient.

Czym różni się odstąpienie od umowy od zwrotu towaru?

Aby dokonać zwrotu, wystarczy zrezygnować z umowy ze sprzedawcą. Każdy konsument ma na to 14 dni. Jeżeli natomiast Klient nie został poinformowany przez sprzedawcę o swoim prawie, zyskuje kolejne 12 miesięcy na zwrot. Wypowiedzenia umowy nie wolno utożsamiać ze zwrotem towaru. Po rezygnacji klient ma kolejne 14 dni, aby fizycznie zwrócić towar do sklepu, najczęściej poprzez wysyłkę.

Jak sprawnie i tanio zwrócić towar do e-sklepu?

Zakupy można zwrócić do sklepu praktycznie w dowolny sposób, o ile regulamin przygotowany przez sprzedawcę nie zakłada innych możliwości. Niektóre sklepy pozwalają na darmowy zwrot, płacąc również za przesyłkę kurierską, inne natomiast wskazują konkretnego przewoźnika. Poza tymi przypadkami, klient ma pełną dowolność. Warto poszukać taniej przesyłki kurierskiej korzystając z brokera kurierskiego, takiego jak porównywarka Sendit – https://www.sendit.pl/.

Aby otrzymać zwrot kosztów, przesyłka musi dotrzeć do sprzedawcy. Warto zdecydować się na jej śledzenie, by w razie potrzeby zyskać potwierdzenie odbioru. To bardzo cenna usługa, z której chętnie korzystają klienci firm kurierskich, poczty i paczkomatów. Więcej na temat zaawansowanego śledzenia przesyłek można przeczytać pod adresem https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek.

Dodaj komentarz

Kliknij, by dodać komentarz